FANDOM

Merli Titol
Merlí és una sèrie de televisió de TV3 que tracta sobre un professor de filosofia del mateix nom que estimula els seus alumnes a pensar lliurement mitjançant uns mètodes poc ortodoxos els quals dividiran les opinions de la classe, els professors i les famílies.

La sèrie consta de 40 episodis en total, amb la característica que cadascun és batejat amb el nom de diferents filòsofs. Creada i escrita per Héctor Lozano i dirigida per Eduard Cortés, es va estrenar a TV3 el 14 de setembre de 2015 i va emetre el seu últim capítol el 15 de Gener de 2018.

SinopsiEdit

La sèrie comença quan el Merlí arriba com a professor de filosofia a l'Àngel Guimerà justament en la classe del seu fill, el Bruno, qui ha anat a viure amb ell recentment. El Merlí bateja la classe com la classe dels Peripatètics i es converteix en el seu guia i mentor fins que deixen l'institut. El Merlí és un professor "diferent" i de bon principi crea crispació entre el claustre pels seus mètodes, especialment entre l'Eugeni Bosch, el professor de català i el Toni, el director de l'institut. I per si tenir que recuperar la relació perduda amb el seu fill no fos poc, també s'haurà d'enfrontar a tornar a viure amb la seva mare, la Carmina Calduch, una gran actriu, per problemes econòmics. Entre tants d'embolics encara té temps per enamorar-se de la mare d'un alumne, la Gina. El Merlí es dedica a ajudar als seus Peripatètics, especialment al seu alumne predilecte, el Pol Rubio amb qui el seu fill hi té una relació, complicada. I també haurà de gestionar dos professores noves disposades a fer-li la vida impossible, la Coralina i la Silvana.

PersonatgesEdit

Personatges PrincipalsEdit

 Merlí
301 Merlí
 Bruno
201 Bruno
 Pol
301 Pol
 Eugeni
301 Eugeni
 Toni
201 Toni
 Gina
301 Gina

PeripatèticsEdit

 Berta
301 Berta
 Joan
301 Joan
 Tània
301 Tània
 Gerard
301 Gerard
 Marc
301 Marc
 Oksana
301 Oksana
 Oliver
302 Oliver
 Iván
301 Ivàn

Personatges PrincipalsEdit

Personatges SecundarisEdit

Personatges MenorsEdit

I la Col·laboració Especial deEdit

CapítolsEdit

RebudaEdit

Merlí es va estrenar en horari de màxima audiència i va aconseguir una audiència del 17,7% amb 566.000 espectadors. Durant els episodis posteriors va destacar com un dels èxits televisius de la temporada, sent líder de la seva franja horària. Va aconseguir també una xifra important de visualitzacions per Internet.

La sèrie ha estat doblada al castellà pel grup Atresmedia, que va comprar els drets de la sèrie el novembre de 2015. A escala internacional, Netflix va comprar la primera temporada de la sèrie al novembre de 2016, per emetre-la a l'Amèrica Llatina i als Estats Units. La primera temporada de la sèrie va ser emesa en castellà a la Sexta de l'abril al juny de 2016.

El desembre del 2018 es va fer oficial un spin-off protagonitzat per Pol Rubio (Carlos Cuevas) amb el nom de "Sapere Aude". El nou projecte el desenvoluparan a mitges Movistar+ i TV3, s'estrenarà a finals del 2019 en exclusiva a la plataforma de pagament (que emprèn així la seva primera ficció pròpia rodada en català) i es podrà veure posteriorment al canal públic de televisió de Catalunya.